SENORITA SYIDAA

A journey to the moon with love
Pilihlah untuk redha. Walau ada seribu alasan untuk kecewa. Hakikatnya kita hanya seorang hamba. Dia yg lebih berkuasa.
2 JAN 2016

Saat-saat getir sebagai mahasiswi


Lama sangat tak update blog . Almaklumlah dah jadi siswi, so busy sangat.
Siswi? Errr! Boring sangat dekat sini, no life weh.
Betullah, kalau belajar bidang yang kita tak minat ni sangat la teramat susah :(
Aku still tak nampak masa depan aku, aku still risau. 
Diploma Pengurusan Hotel dan Katering. Aku tak tahu apa aku boleh buat dengan diploma ni lepas 3 tahun nanti. This intake hanya 30 orang. Only one class, DHK1.
Macam sangat tak percaya, aku tak minat masak dulu. Benda yang paling benci. But now dah jadi life aku, bukan sekadar routine je :') 
Hidup dekat sini sangat mencabar membuatkan aku fokus untuk belajar je. 
Tahu tak kenapa?
Politeknik METro the only one Politeknik yang guna style belajar sendiri. Independent study, full with presentation, notes and information kena search sendiri. Lect just mengajar benda yang tak faham. Memang tak boleh lupa moment hari tu, ya Allah, aku boleh menangis, berjurai airmata sebab presentation hancur. Rasa down yang amat sangat sampai nak berhenti. tapi tu maybe perangsang untuk aku terus bangkit. Betul tak silent readers? :') 
Aku kena teruskan hidup. Go syidaaaaaaa! Aku tahu aku boleh.
Aku tak nak masa depan aku hancur.
Aku tak nak jadi lemah. 
Setiap titik air mata aku jatuh, macam tu juga semangat aku terus bangkit untuk melangkah berusaha. 
:') !