SENORITA SYIDAA

A journey to the moon with love
Pilihlah untuk redha. Walau ada seribu alasan untuk kecewa. Hakikatnya kita hanya seorang hamba. Dia yg lebih berkuasa.
2 JAN 2016

Bangkitlah wahai jiwa


Hari terakhir untuk 2014
Hanya setahun , macam macam benda dah jadi.
Pahit, manis semua ada.
Bercampur jadi satu jalan cerita kehidupan.
Ada hikmah aku pindah tempat belajar.
Terbuka mata kenal macam macam perangai orang dari seluruh pelusuk negeri.
Dari situ terpupuk satu perasaan yang tak pernah rasa sebelum ni.
Aku bersyukur, bersyukur dapat merasa.
Kalau kau ada peluang pergi jauh dari tempat sendiri, pergi lah walau berat kaki melangkah.
Kau akan belajar sesuatu.
Dugaan dekat mana mana ada.
Aku belajar lebih tabah.
Aku belajar jadi cekal.
Tapi semangat aku kuat, aku tak putus asa.
Bila jauh, kita boleh tengok sejauh mana cinta boleh pergi.
Aku tak pernah menyesal kenal dia.
Dengan dia aku belajar macam macam.
Dari aku di atas, jatuh, bangkit, merangkak, semua sejak kenal dia.
Aku pertahankan apa aku genggam.
Pendirian aku tetap.
Dulu aku penakut, takut ambil risiko.
Aku keluar dari situasi tu demi satu impian,
kalau takut sampai mati pun kau tak mampu apa apa.
Tak kan mampu ubah apa apa.
Percayalah.
Jangan ambil masa yang terlalu lama untuk bangkit.
Aku jatuh, sampai rasa kecewa tu aku berlari duduk dekat tangga hostel yang terperuk.
Rasa macam sakit jiwa.
Aku menangis semahunya.
Rasa tak berguna sangat.
Tak bergaul, kerja aku menangis je.
Tak makan, tak cakap.
Kecewa yang paling rasa terlalu dalam.
Rasa tu buat aku bertindak.
Buat aku lebih peka.
Perlahan lahan aku terima.
Aku bangkit semula.
Sekarang aku okay.
Selalu fikir positif dulu.
Tenang sangat.
Bila kita cuba faham orang, orang akan faham kita kan.
Jadi, masih tak mampu bangkit?
Bangkit lah bersama azam baru.
Tak rugi.
Kunci dia, hanya 'kuat'.
Bila kuat, kita mampu bersabar.
Kehidupan dan masalah memang sebati.
Pilih jalan yang terbaik.
Nak seribu daya kan

Terima kasih ajar aku erti kehidupan.
Aku terlalu sayangkan kau.
Ingat tu sampai mati